zaterdag 4 april 2015

Imago voor je imago :-)

Beetje een flauw stukje misschien maar laatste viel me op dat ze bij mijn kapper allemaal haarspullen hebben die je niet zomaar via een winkel of online kan bestellen.

De kapperswereld is nog steeds ouderwets en gesloten waardoor veel merken kiezen voor een ouderwetse ¨groothandel - afnemer structuur¨ en dit beschermen door ook niet direct als producent de producten aan te bieden aan klanten. En ook de groothandels tekenen voor exclusieve verkoopkanalen en mogen zodoende niet rechtstreeks leveren aan particulieren.

Ik kocht altijd hele fijne gel-wax via mijn kapper maar die heeft nu opeens het bewuste merk - Imago -  niet meer heeft. Omdat ik nogal gesteld ben op dit product heb ik echt mijn best gedaan om het te vinden. Een speurtocht op internet leverde me niet veel op behalve een kappersgroothandel die het verkoop (Koos van der Beek) maar deze levert niet aan particulieren. (Dat is meestal met Groothandels Joshua!)

Ik heb ze gemaild en nu blijkt er bij mij in de buurt (omgeving Amsterdam) geen andere kapper te zitten die Imago via zijn kapperszaak verkoopt. Ook een beetje raar om voor een gel naar Utrecht af te reizen... Daarop besloot ik het erbij te laten zitten en op inferieure producten over te stappen.
Maar toch als iemand zoveel moeite doet voor een product zou je denken dat er een markt voor is, en de verkoopkanalen beter kunnen.

Mijn ongevraagde advies aan de kappersgroothandel-branche zou dus zijn: Vernieuw je contracten! Het is niet meer van deze tijd, open grenzen, Europese markt, om exclusieve leveranciers te hebben voor zo'n specifiek product. Plus er zijn genoeg manieren denkbaar waarop je als leverancier de producten wel beschikbaar stelt zonder de kappers die het ook willen verkopen te benadelen. Bijvoorbeeld een vaste verkoopprijs of een percentage als afdracht voor het collectief waardoor iedereen profiteert van een webshop en misschien zelfs zijn klanten daarheen stuurt.

Ik deel dit product met Koos van der Beek Kappersproducten in de hoop dat ze hier iets mee doen!

Hier een foto van mijn laatste pot Imago gel wax, sniff.

Imago Gel wax

gel wax kapperspullen
Imago styling wax





Geen opmerkingen: