woensdag 12 september 2012

Bruno Passo (device style) mooiste espresso machine


De mooiste ESE espresso machine, gemak en ontwerp komen samen in de Bruno Passo PD-1


Tijdens mijn zoektocht naar een nieuwe espresso machine kwam ik uit op deze prachtig vormgegeven Bruno Passo. Na een zeer goede ervaring met het E.S.E. systeem in een Italiaans hotel wilde ik ook wel zo'n gebruiksvriendelijk apparaat. Met name de mogelijkheid om koffie te drinken van tientalle kleine Italiaanse merken (zoals Illy, Izzo, Lavazza, etc)die allemaal ESE pads maken sprak me aan. Neem bijvoorbeeld Buscaglione, fantastische koffie helemaal als je iedere kop vers zet en geen gedoe hebt met malen of bewaren van koffie.

Italiaanse vormen door een Japanse vormgever 


De Bruno Passo machine valt direct op door zijn ontwerp. De Japanese designer/ontwerper Tadahito Ishibashi heeft zich laten inspireren door de vormgeveing van Italiaanse sportauto's uit de jaren 70-tig. Het is een machine die enkele gemaakt is voor ESE pads. Een groot voordeel van de machine is dat het over twee verwarmings elementen beschikt. Dus het koffie deel staat los van het melkopschuim deel. Waardoor je niet bang hoeft te zijn welke volgorde je aanhoud want je koffie zal niet verbranden na het stomen. Momenteel gebruik ik de machine met Buscaglione koffie en soms met AH Excellente ESE pads, de laatste hebben ook een uitstekende prijs kwaliteit verhouding, ongeveer 30 cent per kop. Bij Buscaglione is dit helaas wat duurder ongeveer 45 cent maar dan heb je thuis wel de beste koffie ter wereld.


ese, servings, bruno passo

De Bruno Passo werd geleverd in drie kleuren, helaas wordt hij voor zover ik weet niet meer geproduceerd.

2 opmerkingen:

  1. Was toch wel benieuwd geworden of deze espressomachine nog gemaakt wordt. Hij staat in ieder geval niet meer op de pagina van de producten (Device style) maar ik heb ze nu gemaild.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Beste Joshua Campfens,
    hij is nog steeds te koop bij

    http://shop.koffiekoning.nl

    ik heb hem zelf ook ben er erg tevreden mee.

    met vriendelijke groet,

    Peter Rosier

    BeantwoordenVerwijderen